Syarikat Malindo Air Lancar Khidmat WiFi Dalam Pesawat

Syarikat Malindo Air Lancar Khidmat WiFi Dalam Pesawat

Syarikat Malindo Lancar Khidmat WiFi Dalam Pesawat
Syarikat Malindo Lancar Khidmat WiFi Dalam Pesawat

Jaringan komunikasi di dalam pesawat baru sahaja dilancarkan oleh syarikat Malindo Air seterusnya merupakan syarikat penerbangan yang pertama yang menawarkan Malindo WiFi dan Malindo Mobile.

Pesawat Boeing 727-900ER yang akan digunakan untuk merealisasikan impian ini supaya penumpang boleh melayari Internet seperti laman web, emel, akaun media sosial, menghantar pesanan teks dan menerima panggilan telefon.

Tambahan pula, kemudahan WiFi yang disediakan ini memberikan tambahan bukan sahaja dengan operasi tetapi syarikat ini juga berharap dapat menaik taraf sistem pengesanan lokasi kepada sistem pengesanan masa sebenar pada masa hadapan.

Pelancaran perkhidmatan Internet ini bersama-sama dengan majalah dalam pesawat iaitu MalindoMag telah pun disempurkan oleh Menteri Pengangkutan iaitu Datuk Seri Liow Tiong Lai di KLIA2.

Selain itu, Malindo WiFi dan Malindo Mobile bagi penerbangan ke Kota Kinabalu, Delhi dan Mumbai akan diperluaskan kepada pesawat lain pada akhir tahun 2015.

Perkhidmatan ini adalah bagi tempoh sejam sehingga 12 jam yang ditawarkan ini adalah pada harga US$6.95 hingga US$21.95 yang boleh dibeli oleh penumpang di dalam penerbangan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is caring!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam