PBB Cadang Undi Kibar Bendera Palestin

PBB Cadang Undi Kibar Bendera Palestin

PBB Cadang Undi Kibar Bendera Palestin
PBB Cadang Undi Kibar Bendera Palestin

Perkara yang menarik dijangka akan dilaksanakan oleh Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu berkaitan dengan Palestin. PBB cadang undi kibar bendera Palestin di New York bagi menggesa semua negara mengakui penubuhan negara Palestin.

Perhimpunan Agung yang diadakan di ibu pejabat PBB bakal mengundi draf resolusi berkemungkinan akan mendapat sokongan majoriti 193 negara anggota PBB.

Ianya merupakan simbolik kepada negara Palestin seterusnya langkah penting bagi mengukuhkan negara Palestin di persada antarabangsa.

Tambahan pula, status sebelum ini Palestin yang merupakan negara pemerhati akan mendapat pengiktirafan yang terbaik dengan bersama-sama mengibarkan bendera dengan negara anggota PBB.

Jika usul tersebut diluluskan oleh semua, PBB akan diberikan masa selama 20 hari bagi melaksanakan langkah itu yang selaras dengan lawatan Presiden Mahmoud Abbas pada tarikh 30 September 2015.

Selain itu, PBB cadang undi kibar bendera Palestin bakal menjadi kekuatan penting kepada seluruh rakyat Palestin keran mereka telah disokong penuh oleh masyarakat dunia berkaitan dengan kemerdekaan Palestin.

Semoga rakyat Palestin akan bangun dengan lebih hebat di mata dunia dan memberikan kebaikan kepada seluruh masyarakat dunia demi masa depan yang gemilang di negara Palestin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sharing is caring!

One Comment

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam