November 2013 - Berita Semasa Online

Month: November 2013

Domino’s Pizza Cawangan Kuantan di Pantai Timur

                  Domino’s Pizza telah pun membuka cawangan baru di Kuantan, Pahang iaitu lokasi pertama di Pantai Timur. Domino’s diperluas ke Pantai Timur untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat. Satu ruang terbuka supaya pelanggan melihat pekerja memproses pizza disediakan di samping meluangkan masa bersama keluarga dan rakan-rakan.

Teknologi Komunikasi dan Maklumat Sumbang Peratus KDNK

Kementerian Komunikasi dan Multimedia memaklumkan bahawa pengunjuran 12 peratus sumbangan daripada teknologi komunikasi dan maklumat kepada Keluaran Dalam Negara Kasar ataupun KDNK selari dengan 4.5 hingga lima peratus KDNK 2013. Datuk Seri Shabery Cheek selaku Menteri Komunikasi dan Multimedia memberitahu pembangunan kandungan dijangka subsektor berpotensi disumbangkan sektor ICT kepada KDNK 2014 dengan melihat kepada rekod RM220

Cuti Mingguan Johor Jumaat dan Sabtu Mula Januari 2014

Negeri Johor akan bercuti mingguan pada hari Jumaat dan Sabtu mulai 1 Januari 2014. Sultan Johor iaitu Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar telah menitahkan pertukaran cuti mingguan tersebut. Hari Jumaat merupakan penghulu hari dan umat Islam patut mengambil peluang untuk membanyakkan amalan.

Maharaja Lawak Mega 2013 Minggu 2 Nabil

Maharaja Lawak Mega 2013 telah menampilkan tugasan untuk menghasilkan lawak berkaitan Cerita Rakyat. Nabil salah seorang daripada 15 peserta telah membuat lawak berkaitan dengan watak Malim Kundang. Lawak yang dilakukan oleh Nabil memang terbaik dan Nabil juga berinteraksi dengan Luna Maya semasa membuat lawaknya. Nabil telah memperolehi 4 bintang Daia daripada juri Nora Danish.

Maharaja Lawak Mega 2013 Minggu 1 Nabil

Maharaja Lawak Mega 2013 minggu pertama menampilkan Nabil sebagai salah seorang daripada 16 peserta yang bersaing untuk membuat lawak kepada penonton. Pada minggu pertama ini Nabil membuat lawak berkenaan dengan burger dan mendapat 4 bintang Daia daripada juri Sheikh Haikel.

Perancis Kalahkan Ukraine 3-0 Layak Piala Dunia 2014 Brazil

Perancis kembali bangkit melawan untuk menewaskan Ukraine 3-0 dalam playoff kedua Piala Dunia 2014 dan mempunyai kelebihan agregat 3-2 seterusnya layak beraksi di pusingan akhir di Brazil pada tahun 2014. Ukraine memenangi perlawanan pertama dengan kelebihan 2-0 di stadium sendiri tetapi tidak dapat memanfaatkan peluang yang ada dan sekadar berputih mata untuk beraksi di Piala

Portugal Kalahkan Sweden 3-2 Layak Piala Dunia 2014 Brazil

Portugal layak ke pusingan akhir Piala Dunia 2014 di Brazil selepas menewaskan Sweden mengikut agregat 4-2 dalam aksi playoff. Penyerang Zlatan Ibrahimovic daripada Sweden menjaringkan dua gol untuk meletakkan kedudukan 2-1 tetapi pemain Portugal iaitu Cristiano Ronaldo muncul dengan hatrik untuk mengikat kedudukan 3-2. Pertemuan pertama sebelum ini berkesudahan Portugal menang 1-0.

Faizul Juara Akademi Fantasia 2013

Faizul yang berumur 28 tahun yang berasal dari Sabah menjadi juara Akademi Fantasia 2013 pada konsert akhir di Stadium Negara. Faizul merangkul hadiah wang tunai RM100,000, kontrak rakaman bernilai RM100,000 dan sebuah trofi. Azhael memenangi tempat kedua yang membawa pulang hadiah wang tunai RM30,000 dan sebuah trofi manakala tempat ketiga dimenangi Amira berumur 20 tahun